Wybór słów kluczowych będzie się znacznie różnić każdym przypadku. W zależności od rodzaju strony internetowej. Strony, które są statyczne i nie są napędzane przez bazy danych posiadają limit liczby słów kluczowych, którymi mogą zostać objęte. Z drugiej strony aplikacje webowe oparte na bazach danych umożliwiają dynamiczną optymalizację przy użyciu słów kluczowych, w nieograniczonej ilości. Jeśli tworzymy nową stronę, wtedy należy ustalić określoną liczbę słów kluczowych, które są niezbędne jeszcze przed utworzeniem strony. Pozwala to na zaplanowanie architektury strony www do swoich potrzeb, a nie na odwrót.
Wybór słów kluczowych zaczyna sesji burzy mózgów i potrzebujecie zapisywać każdy pomysł jaki się pojawi. Po utworzeniu początkowej listy możliwości nadszedł czas, aby rozpocząć skreślanie niepotrzebnych. Trzy ważne rzeczy do zapamiętania, gdy to robimy:
- Dłuższe frazy kluczowe są zazwyczaj o wiele łatwiejsze w pozycjonowaniu wysokiego rankingu
- Wiele wyszukiwarek nie dołącza możliwości słów wynikowych
- Najczęściej szukane frazy wyszukiwania są wprowadzane w pasku wyszukiwania przy przeważnie małych liter